All Categories
Featured
Table of Contents
‘Maar als je het motie e op de bril van je grootmoeder op het dashboard wil of je persoonlijke logo in de hoofdsteunen geborduurd wil hebben, ben je bij ons aan het juiste adres’, zegt Maxim, niet zonder trots. Die schier eindeloze mogelijkheden kunnen voor klanten overweldigend zijn. auto verkopen wat nodig. Daarom helpen Maxim en twee personal designers de klant in een sessie van zo’n drie uur bij het samenstellen van hun ideale sportwagen
Eenmaal binnen komt eerst de vormgeving van de buitenkant aan de beurt: de kleur van de lak, eventuele striping of cijfers voor wie graag op het circuit rijdt, worden op een groot scherm naar de wens van de klant aangebracht - auto verkopen wat nodig. Daarna volgt de inrichting van de binnenkant. De mogelijkheden mogen eindeloos lijken, Maxim en haar personal designers zijn wel streng
Ze vergeten vaak de gouden regel: less is more Dat is misschien het moeilijkste van mijn job.’ Maxim zegt dat Ferrari vaker dan andere merken nee zegt op verzoeken van klanten. ‘We moeten het DNA van Ferrari heel zorgvuldig beschermen.’ En dus mag een koffiebruine Ferrari wel, maar geen barbieroze.
‘Elke keer als ik de fabrieksleiding vraag of we niet wat extra capaciteit op de productielijn mogen hebben, rollen ze met hun ogen’, zegt Galliera - auto verkopen wat nodig. Het veroveren van een afspraak bij Maxim geldt al als een privilege. Wie het tot haar atelier schopt, weet dat hij zijn auto mag gaan samenstellen én dat hij gemaakt zal worden
Het kan makkelijk ruim een jaar duren voor überhaupt een afspraak kan worden gemaakt 42 wealth april 2024 Ontdek onze energiezuinige (duplex)appartementen, in dé nieuwe groene stadsbuurt van Antwerpen. LAATSTE FASE NU IN VERKOOP! AARZEL NIET! BIJZONDERE VOORWAARDEN LOPEN WELDRA AF. Interesse? Vraag meer info aan via: groenepoort-antwerpen.be of bel ons op 03 290 88 88 midden in de stad? De beelden in deze advertentie zijn louter illustratief en niet bindend TRIPLE LIVING en IMMOBEL kunnen in geen geval aansprakelijk gesteld worden voor de inhoud van deze advertentie.
Sterker nog, die is deel van het businessmodel. auto verkopen wat nodig. Galliera: ‘Niemand houdt van wachten. En er zijn landen waar Ferrari minder een traditie is dan hier in Italië en mensen het wachten op hun auto nog minder gewend zijn. We proberen die klanten op te voeden door uit te leggen dat de wach ijd een onderdeel van ons concept is
Met de wach ijd koop je dus waarde. Ondertussen hebben we zelfs in onze moeilijkste markten een wachtlijst van twee jaar. Het lukt ons dus om het uit te leggen.’ Bij Tailor Made is alles mogelijk zolang niet aan de carrosserie en de motor geraakt wordt. Maar de personalisering kan nog verder gaan.
‘Dat is de absolute top van ons aanbod’, zegt Galliera. ‘Het is voorbehouden voor onze allerbeste verzamelaars.’ Daarmee raakt de Ferrari-manager aan een heikel thema bij het merk. Hoe exclusiever de sportwagens, hoe schaarser ze zijn. En hoe groter de vraag - auto verkopen wat nodig. Dat is nergens duidelijker dan bij de Icona-reeks, een serie supercars waarvan de productie per model tot 499 of 599 exemplaren beperkt is
De auto’s waren al uitverkocht op het moment dat Ferrari ze aan de wereld presenteerde. Veel gefortuneerde geïnteresseerden grepen ernaast. Ferrari maakte lang vrij willekeurig een keuze tussen de vele geïnteresseerden. Tien jaar geleden werd de regel ingevoerd dat alleen klanten die minstens vijf Ferrari’s hadden, in aanmerking kwamen om een exemplaar van de LaFerrari-supercar te mogen kopen.
Galliera: ‘Het gaat vandaag om wie de beste relatie met Ferrari heeft. Ja, het aantal auto’s van klanten telt mee. Maar de eisen gaan verder. We moeten ook wel - auto verkopen wat nodig. Het ergste wat kan gebeuren, is dat een boze klant langskomt en vraagt: ‘Waarom heeft mijn buurman met maar drie Ferrari’s in de garage al een nieuwe Purosangue en ik niet, terwijl ik vijf Ferrari’s heb?’’ Daarom heeft Galliera geen puntensysteem, maar een algoritme ontwikkeld
Ze hadden veel oude Ferrari’s, maar kochten nooit nog een nieuwe. Het zijn fantastische verzamelaars, maar als ik iemand moet belonen, moet het iemand zijn die ons helpt het loon van mijn werknemers te betalen. En dat zijn dus mensen die doorheen het jaar deelnemen en samenwerken met Ferrari, niet alleen twintig of dertig jaar geleden.’ 44 wealth april 2024 Ook welgestelde mensen zeggen graag: ‘Kijk, ik heb deze auto kunnen kopen en jij niet.’ Enrico Galliera Commercieel directeur Ferrari Het algoritme beloont Ferrari-kopers die hun bolide(s) keurig bij de erkende Ferrari-dealer laten onderhouden, die meedoen aan Ferrari-rally’s, die met hun sportwagen het circuit opgaan of een formule 1race bezoeken.
Niet elke Ferrari-eigenaar kan bijvoorbeeld deelnemen aan de prestigieuze Cavalcaderally dwars door Italië, daarvoor moet hij minstens twee Ferrari’s bezi en. ‘Alles wat je met ons doet, telt mee. Het zijn bouwstenen die bijdragen aan ons imago en hoe meer je doet, des te meer we dat belonen. auto verkopen wat nodig. Als ik wil weten wie onze toptienklanten zijn, volstaat een druk op de knop
Die kan er volgende maand heel anders uitzien’, zegt Galliera. Een van de beloningen kan het privilege zijn om een toekomstige supersportwagen van 2 miljoen euro te ko- pen. Die gelimiteerde Ferrari’s zijn een goede investering. ‘Uiteraard’, zegt Galliera. ‘Als je de mogelijkheid hebt om een van onze beperkte series te kopen, zie je dat die auto’s op de markt meteen in waarde verdubbelen.
Omdat ze graag verzamelen. En vergis je niet, ook welgestelde mensen zeggen graag: ‘Kijk, ik heb deze auto kunnen kopen en jij niet.’ Ze voelen de waarde van het mogen deel zijn van Ferrari en behandeld te worden als een bijzonder iemand.’ Ferrari-klanten weten volgens Galliera inmiddels dat er regels zijn.
Ze bellen naar onze voorzi er van de raad van bestuur, John Elkann, met de vraag: ‘Kun je Enrico bellen opdat ik toch die auto zou kunnen kopen?’ Dat is nu heel eenvoudig: nee, dat kan niet - auto verkopen wat nodig. Maar het blijven de moeilijkste klanten om mee om te gaan.’ ■ 45 46 wealth april 2024 Max Weber, de 25-jarige corporate sommelier voor Hapag-Lloyd Cruises, dokterde vorige zomer een volledig nieuw wijnaanbod uit
Een ervan is de MS Europa 2, door Insight Guides Cruising & Cruise Ships 2024 (voorheen de gerenommeerde Berlitz Cruise Guide), zopas onderscheiden als het beste luxeschip ter wereld. ‘Om maar iets te zeggen: we hebben de grootste varende champagnekelder ter wereld’, vertelt Weber fier. Behalve in voetballen was Weber al op jonge leeftijd erg geïnteresseerd in lekker eten en lekkere wijnen.
Budgetcontrole is een fundamenteel deel van mijn job. Maar ik kan toch heel mooie dingen doen. Onze wijnkaart staat vol unieke flessen, die zelfs veel sterrenrestaurants zich moeilijk kunnen veroorloven - auto verkopen wat nodig. Max Weber Corporate sommelier Hapag-Lloyd Cruises ‘Ook de wijnmakerij boeit mij oneindig’, zegt Weber. ‘Ik wil weten hoe wijn gemaakt wordt
De theoretische kant is één aspect, maar in de échte wereld van het wijnmaken leer je het vak als sommelier pas helemaal.’ Weber was aan de slag bij wijnmakers in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk, onder meer bij het iconische domein Kracher in het Oostenrijkse Burgenland. Hectische logistiek Een goede vriend van Weber, met wie hij ooit samen stages deed en die al een tijd voor Hapag-Lloyd Cruises werkte, wist hem te overhalen: ‘‘Komaan Max, dit is hier echt iets voor jou’, porde hij me aan.
Na een klein jaar kreeg hij de job van corporate sommelier. ‘Dat was een heel ander paar mouwen’, herinnert Weber zich. HapagLloyd Cruises vroeg hem alle wijnmenu’s en de aankoopprocedures te herbekijken. ‘Die job is compleet anders dan die van sommelier in een traditioneel toprestaurant’, legt Weber uit. auto verkopen wat nodig. ‘In een restaurant contacteer je een wijnleverancier en je bestelt voor je kaart - afhankelijk van het wijntype en de prijs - zo’n 36 of 120 flessen
Als ik hier een bepaalde wijn aan boord wil halen, kost me dat minstens drie tot zes maanden. De logistiek van zo’n operatie is immens en het aantal flessen is voor een buitenstaander vaak duizelingwekkend groot’, zegt de sommelier. ‘De gewenste wijn moet eerst in ons systeem geregistreerd worden, met alle gegevens zoals precieze cuvee en jaargang.
Vervolgens wordt de wijn geleverd in ons centrale depot in Hamburg. Daar wordt elke bestelling voor een bepaald schip door onze logistieke partner in containers verpakt en naar onze schepen verstuurd - auto verkopen wat nodig. En die schepen kunnen overal op de aardbol liggen: Nieuw-Zeeland, Australië, de Verenigde Staten, Hongkong, Antarctica.’ De passagiers op de cruises zullen er niet bij stilstaan als ze aan hun glas exquise wijn nippen, maar het stockbeheer van al die maritieme wijnvoorraden is geen makkie
Het is een continue evenwichtsoefening.’ Weber koopt drinkklare wijnen. ‘Op het schip is te weinig plaats om wijnen jaren te laten rijpen. Ook aan land hebben we daar nog geen ruimte voor. Dat is een project waarvan ik stilaan droom.’ Wijnaanbod afhankelijk van de cruises Voor het luxecruiseschip MS Europa, dat vooral focust op klassieke cruises, wordt een klassiek getint wijnaanbod uitgewerkt.
48 wealth april 2024 ‘Op elk schip is een wijnteam verantwoordelijk voor de wijnbediening en -toelichting aan de klanten. auto verkopen wat nodig. De MS Europa 2 heeft een headsommelier, een assistant sommelier en een equipe van een 15-tal wijnstewards. Die ploeg organiseert ook wijnproeverijen aan boord, inclusief tastings met een lokaal aanbod. Meren we bijvoorbeeld aan in Zuid-Afrika of Nieuw-Zeeland, dan zal een van onze sommeliers enkele kistjes lokale wijn kopen en die op een proeverij voor onze passagiers ontkurken.’ Vorige zomer dokterde Weber een volledig nieuw wijnaanbod uit
Budgetcontrole is natuurlijk een fundamenteel deel van mijn job. Maar ik kan toch heel mooie dingen doen’, zegt Weber enthousiast. ‘Kijk, dit is onze wijnkaart. Die staat vol unieke flessen, die zelfs veel sterrenrestaurants zich moeilijk kunnen veroorloven. Ik mag toch niet klagen, hé? En onze klanten zeker niet...’ Ondanks de beperkte opslagruimte aan boord van de luxeschepen presenteert Hapag-Lloyd Cruises een selectie van 550 wijnen, waarvan 150 mousserende wijnen en champagnes, zowel uit de oude (de traditionele wijnlanden in Europa) als de nieuwe wereld en jaargangen van 1957 (een Colheita port van Kopke) tot 2022.
49 Nebukadnezars van 15 liter serveren we voor speciale gelegenheden zoals oudejaarsavond of een bijzonder feestje. Max Weber Corporate sommelier Hapag-Lloyd Cruises nums en dubbels magnums klaar voor de klanten, tot nebukadnezars van 15 liter. ‘Die serveren we bijvoorbeeld voor speciale gelegenheden zoals oudejaarsavond, of een bijzonder feestje’, zegt Weber.
Ik blader verder in het dikke wijnboek, dat me op elke bladzijde opnieuw verbaast. De brede portfolio gaat van wijnen van 30 tot 6.000 euro per fles (auto verkopen wat nodig). Enkele labels die tot de verbeelding spreken, zijn Domaine de la Romanée-Conti, dat met niet minder dan drie cru’s vertegenwoordigd is: Richebourg, Romanée Saint-Vivant en La Tache; de wi e (!) Château Mouton-Rothschild 1er Grand Cru Classé 2017 Aile d‘Argent; de Montrachet van Lucien Lemoine, de rode 1er Grand Cru Classé van Mouton-Rothschild, Lafite-Rothschild, Margaux en Haut-Brion; en ten slo e Sassicaia en Ornellaia
De MS Europa 2 biedt plaats aan ruim 500 gasten, bediend door een 370-koppige ploeg. Het schip heeft zeven restaurants, er worden shows en concerten georganiseerd, en er zijn een sauna- en fitnessacomodatie, een gym en een spa. Dit jaar heeft de rederij een speciaal aanbod voor Belgen. Op acht vaarroutes - met de Hanseatic Inspiration en de MS Europa 2wordt een Nederlandstalige contactpersoon ingezet.
50 wealth april 2024 Neem je smartphone en ga naar sabato.be. Je vindt er de beste restotips, inspiratie voor je volgende droomreis en het beste uit de designen interieurwereld. Kortom: alles wat het leven mooier maakt. auto verkopen wat nodig. Het lifestylemagazine van De Tijd. Alles begint met een vaste adviseur die jarenlang aandachtig naar u luistert
Het beheer van uw vermogen verdient onze onverdeelde aandacht. Neem contact met ons op via 09 244 00 40 of banquedeluxembourg.be/aandachtig ALTIJD AAN UW ZIJDE, NU EN IN DE TOEKOMST. Banque de Luxembourg, naamloze vennootschapBijkantoor in België. Terhulpsesteenweg 120B-1000 Brussel. RCS Luxembourg B5310. BTW BE 0830. auto verkopen wat nodig.227.057 –RPR Brussel
Latest Posts
Beste Maand Om Auto Te Verkopen
Auto Opkoper Oost Vlaanderen
Auto Verkopen In Garage